top of page
Search
  • Writer's pictureVicky Radoslavova

Lay-down special. Кучешка терапия.

Updated: Jul 25, 2019



Преди три години това чудато създание се намърда в живота ми и докато живеех с мисълта, че съм я спасила, тя спасяваше мен.


Продължавам с фините настройки на позитивното си мислене и приемане на ендометриозата. Имам много поводи за благодарност, но ще започна с най-косматия и смешен такъв. Мърфи (а.к.а Мишка, Мъфин, Бадем, Мръвка, Мърфиянец).

Мърфи има безпогрешни сензори за физическото ми състояние. Вярвам, че животните обичат на друго ниво. Безусловна любов, напълно безкористно. Амин! Толкова дълго време прекарах в мрачната си представа за болестта, че чак сега започва да ми просветва за хубавото. Вчера имах поредната криза и прекарах целия си ден в леглото, днешният подлежи на същата програма. За пръв път видях толкова ясно нейното присъствие. Мърфи е утеха, подкрепа и любов. Лежа до мен часове наред и правеше компания на мен и болката ми. Усетих топлина и спокойствие. Кучетата го умеят това и Мърфи не е изключение.

болногледач на смяна

Разрових се в телефона си и открих дигиталното свидетелство за нейната неуморна грижа. Сред снимките на термометри, лекарства, инжекции и болници, стоеше най-прекрасното брадато Мърфче. Винаги там. Винаги до мен. Безброй селфита, запечатали болезнени мигове, но и чудната доктор-Мърф-лечителката. Колко по-леко е на душата, когато може да види хубавото. Със сигурност отнема време на положителното да пробие път, когато боледуваш по подобен начин.


ендометриозни селфита

фън

Ендометриозата e коварна, защото не те възнаграждава за усилията. Храниш се, спортуваш, пиеш добавки и изведнъж те връхлита болката, сякаш не е наясно с твоето старание. Това не значи да спреш да се грижиш за тялото си. Значи, че трябва да намериш мотивацията в себе си, а не в резултата. Лечение няма, но подобрението на симптомите е празник! Трябва да умножиш волята, търпението и душевния си мир х10, за да може поне 50% от здрав дух - здраво тяло да са осъществени. Проста математика. Ужасните дни на криза ми донесоха повече благодарност за останалите дни от месеца. Какво са два дни на легло, ако след това имаш 28 безболезнени такива?! Математиката работи за мен, за пръв път от 7-ми клас насам.


“Още когато видите кучето си, вашият мозък освобождава ендорфини, за които е известно, че са естествени антидепресанти. ” - Meредит Щраус

освобождаване на ендорфини

Мърфи ме върна в парка. Ендометриозата не ти оставя много енергия за разходки. Болките в таза и мускулите са враг номер едно на всяка физическа дейност. Когато тялото ти отказва да се движи, е непосилно да го принуждаваш. Мърфи ме влачи в парка почти всеки ден. Неизбежна кучешка потребност. Отивах с нея до парка, за да седна и да чакам да се разходи. Петте минути път до там бяха достатъчни, за да се изморя. Постепенно умората ми започна да става по-поносима. И колкото повече успешни опити имах, толкова повече положителни спомени се натрупваха в ума ми. Сега все по-често се разхождаме без да сядам. Използвах тази мотивация, за да започна да ходя на фитнес поне 5 дни в седмицата. Ще видим как ще протече този експеримент. To be continued...

Кучетата са велики! Те ни лекуват предано и безвъзмездно. Единственото същество в природата, което с такава любов посвещава живота си на друг животински вид. Винаги съм смятала, че са най-чистите същества на планетата, затова са и най-голямата ми слабост. Обожавам Рики Джервейс и репликата му “Dogs are better humans than humans”. Обожавам всичките му изказвания за кучетата, защото се припознавам напълно в тях.


Гледането на куче е одухотворено преживяване, но монетата има две страни. Живота ни не протича на каданс с ангелски хор за саундтрак. Мърфи е абсолютна шампионка в разрушаването. Сбогувах се с множество обувки, 2 дивана, дипломата ми за висше образование, голяма част от любимите ми книги и вещи. Дълго време побягваше в парка и ме оставяше да я гоня и търся с часове. Покатерва се навсякъде и отваря всички врати и шкафове. Особен и смахнат характер, който надхвърля възможностите ми за възпитание. Сега е в послушен период, само защото тя така си е решила. Въпреки безкрайните бели, никога не съм се ядосвала истински. Било ми е по-скоро смешно и досадно, че трябва да чистя. Откровен гняв не съм изпитвала и за секунда. Удивлявала ме е с постиженията си и ме е умилявала до такава степен, че не е получавала нужното наказание за щетите. Куче с уникално чувство за хумор!



Смехотерапията на Мърфи е на топ ниво. Истински професионалист, отдаден на пациента си. Радвам се, че реши да ме намери и да ме спаси в този наш живот. Убедена съм, че не се е случило обратното. Благодаря ти, Мърфи. Няма непоносима болка, когато имаш толкова чиста енергия до себе си. Дните на легло не са толкова кошмарни с Мърфи и Нетфликс.


The Lay-Down Special

П.П. Мърфи е момиче. 99% от хората я смятат за момче, заради името. Мистерията е разкрита. Interstellar на Кристофър Нолан.



334 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page